NS1 представи нова облачна услуга на ИТ изложението в Китай

China CISIS 2018

На 9 юни 2018 година делегация от трима души, представители на NS1.bg, замина за Китай, за да участва на международното изложение China International Software & Information Service Fair, където да представи иновативна хостинг услуга даваща възможност на всеки собственик на уеб сайт да има собствен сървър на достъпна цена.

Това е изложение на ИТ компании от цял свят, което се провежда всяка година в град Далиан и се спонсорира от редица институции на правителството. На него присъстваха над 50 000 души от различни сфери на информационните технологии. Участие взеха и редица фирми, които са в ТОП 500 ИТ компании в света.

some exhibitors

Изложението се състоя от 12 до 15 юни 2018 година, на което NS1.bg представи своята нова услуга, която дава възможност на всеки собственик на уеб сайт да има собствен SSD облачен сървър с включено управление, контролен панел съвместим със cPanel и ежедневни бекъпи на цена близка до тази за споделен хостинг.

Пътуването премина през редица перипетии, за да завърши по мечтан за нас начин. От собствен опит знам, че когато нещо започва трудно, винаги завършва успешно и това ни даде увереност да се справим с всички трудности без излишно мрънкане. На 9 юни отпътувахме от летище София за Виена, от където след 3-часов престой трябваше да продължим към столицата на Китай. Рекламните материали бяха твърде обемисти и се наложи да ги изпратим отделно и да ги получим на летището в Далиан. Полетът до Виена беше кратък и след като пристигнахме, намерихме подходящо заведение, в което се насладихме на виенско кафе и местни специалитети. Посещавал съм Виена и преди, но никога не пропускам виенското кафе, когато ми се отдаде възможност. Няма нищо общо с това, което се приготвя в България 🙂

От Виена към Пекин

Подготвени физически и психически за дългия полет отлетяхме за Пекин. Полетът беше нормален и вкусихме още малко австрийска храна. Пристигнахме в Пекин, където мигновено последва сблъсъка между културите. За Китай е нормално да се „прецаква“ чужденеца при всяка възможност. Казват му такса чужденец. След влизане в летището, на което 99.999% от хората са китайци, се появихме ние и всички ни гледаха като извънземни. Имахме отново 3 часа престой на летището и обсъждахме намиране на подходящо заведение, където да изчакаме до следващия полет към крайната дестинация Далиан. Тогава един от колегите каза: „Хайде да отидем да проверим да не ни объркат багажа и рекламните материали и вместо да ги пратят в Далиан, да ги извадят в Пекин“, на което аз отвърнах „Няма как да се случи. На куфарите има стикери и на тях пише, че пътуват директно към Далиан.“. Имахме много време и се чудихме къде да го уползотворим. Отидохме на лентата, на която излизат куфарите и аз изпаднах в изумление, когато видях един от нашите куфари да пътува по лентата. Бяха се объркали и бяха свалили багажа ни в Пекин вместо да го пренасочат към крайната точка включително рекламните материали за изложението. През главата ми преминаха всякакви мисли от рода на „а какво щяхме да правим, ако не бяхме дошли да проверим и как щяхме да правим изложение без рекламни материали“. Взехме всичко, хапнахме малко китайско и директно към Далиан. Полетът беше кратък и след 1 час и 20 минути кацнахме.

Пристигане в Далиан

Dalian

На излизане от летището ни посрещаха различни хора предлагащи всякакви услуги в опит да измъкнат някой друг юан (китайската парична единица). Един шофьор на такси се опита да ни вземе 5 пъти повече, за да ни транспортира до хотела. Не се хванахме 🙂

Пристигнахме в хотела, който се намираше на 12 км. от летището и за пътя платихме под 5 лв. В хотела обаче се оказа, че не ни приемат резервацията поради грешка на фирмата, през която беше направена. Един човек от персонала беше особено усложлив и се обади на въпросната компания. След 3 часа разговори по телефона и опити да се разберем на английски успяхме да отменим резервацията през другата фирма и платихме директно на хотела. Това ни костваше доста нерви и всички леко се съмнявахме в успеха на нашето посещение и дали ще има някакъв смисъл и полза от него. Със сигурност искахме да представим новия си продукт, който разработваме в продължение на 2 години и за който имаме само положителни отзиви от клиенти. Това щеше да бъде първото представяне на услугата на световната сцена. Най-накрая ни настаниха, взехме по един душ и излязохме да си намерим хубав ресторант. Предварително си бяхме набелязали най-добрите ресторанти в града, за да можем да видим и опитаме от най-доброто. Храната се оказа доста евтина дори в най-хубавите ресторанти в града.

Направихме доста снимки в Далиан. В града има какво да се види.

Dalian

Вечеря в Далиан

shangri-la

Решихме да отидем до ресторанта пеша, тъй като той се намираше сравнително близо. Преминахме през един парк, където хора на различна възраст танцуваха безгрижно и щастливо все едно току що са спечелили шестица от тотото. Имаше певици, като всяка от тях си имаше по 10-тина човека за зрители. Ние бяхме единствените европейци там и всички продължаваха да ни гледат като извънземни, а певиците идваха да ни поздравяват и да се здрависат с нас. Беше много интересно. Хората в Китай не са стресирани като нас. Забавляват се, пеят, танцуват и животът е радост. В същото време карат само нови коли. Видяхме няколко Lamborghini Aventador, Ferrari, Tesla.

Стигнахме до ресторанта, където нашата вечеря беше все още жива и плуваше в някакви аквариуми. Честно казано, само 1/3 от възможностите ми бяха познати. В заведението никой не говореше английски и се разбирахме с жестове, звуци и един апп за превод на телефона. Успяхме да поръчаме някакви неща, които се оказаха доста вкусни. Вечеряхме и се отправихме обратно към хотела. На следващия ден трябваше да подготвим нашия щанд.

Подготовка

cisis 2018

Сутринта в 8:00 отпътувахме към мястото на изложението с такси. Дадоха ни баджове и ни заведоха до нашия щанд. Оказа се, че ще ни дадат различен шанд от този, който трябваше да получим. Още 2 часа преминаха в разговори и опити да си получим обещаното, но безуспешно. Като компромисен вариант ни дадоха 3 по-малки щанда, които в крайна сметка станаха по-големи от това, което трябваше да получим. От хората на съседните щандове, които знаеха английски, разбрахме, че е нормално в Китай в последния момент нещата да се променят, но те винаги намират решение на проблема. Просто е нужно търпение. Беше ни трудно да сме търпеливи, но нямахме особен избор. В крайна сметка съседа се оказа прав и китайците наистина намериха решение – даже получихме повече от очакваното.

Разопаковахме рекламните материали, окрасихме и нагласихме огромния ни щанд, който се оказа единствен на изложението, който е изграден от общо 3 по-малки щанда. Нашият се отличаваше от всички останали. Изглеждаше специално. Съседът до нас се оказа, че са му объркали нещата и за него даже нямало щанд. Ние му отстъпихме един от нашите три, които преди това успяхме да си спечелим. Човекът остана супер доволен и по-късно отидохме заедно на бар, където установихме, че китайският алкохол не се отличава с особено качество …

Ден първи

NS1 booth

Още от началото на първия ден започнахме да се радваме на интерес. Хората идваха, питаха, взимаха си визитки, флаери, книжки, които бяхме подготвили за представянето. Проведохме редица разговори и видяхме интереса в очите на хората, на които обяснявахме за услугата, която сме изграждали през последните 2 години. В Китай има един доставчик на облачни сървъри, който оперира с около 70% от пазара на публичните облачни услуги. Те предлагат сървъри без включено управление и бекъпи, за които се грижи крайният клиент. Когато обяснявахме на посетителите, че услугата, която сме изградили е в пъти по-евтина с включено управление, контролен панел и ежедневни бекъпи, очите им изпъкваха и личеше огромният интерес, който имаха.

Хората не можеха да повярват и питаха как се постига тази цена при наличието на контролен панел, управление, бекъпи. Всеки посетител, с който говорих задаваше този въпрос. Отговорът беше, че след 16 години опит в хостинг сферата, човек натрупва знания за пазара и нуждите на потребителите, които може да използва, за да увеличи значително стойността на хостинг услугите си. Създадхоме собствена система за управление на облачните сървъри, собствен контролен панел съвместим със cPanel, така че всеки преместен сайт да работи безпроблемно и собствена бекъп система. Това намали разходите за доставянето на услугата и крайният потребител може да има собствен сървър на цена, която може всеки да си позволи. Посетителите поклащаха глава с разбиране 🙂

В края на деня бяхме смачкани и уморени от редицата проведени разговори. В същото време бяхме доволни и щастливи, защото видяхме огромния интерес към услугата, която бяхме градили през последните 2 години. В края на деня усилията дадоха своя резултат. През тези две години съм мислил стотици пъти дали това не е загубено време и дали след като създадем услугата, потребителите няма просто да се присмеят и да кажат, че не им е полезна. Бях най-щастливият човек на света, като родител, който вижда как детето му расте и успява.

Ден втори

some talks

Заредени с оптимизъм и убедени в успеха, в 8:00 се отправихме отново към изложението и нашия щанд. През този ден имаше организиран 4-часов прозорец за срещи между фирмите с цел партньорство и съвместен бизнес. Влязох в една огромна конферентна зала, в която имаше около 300 човека и непрекъснато идваха още. Настаниха ме и след още 15 минути започнаха разговорите. Срещу мен седна един американец от Чикаго, който е напуснал Силициевата долина и решил да се развива в Китай. Разказваше ми за китайския паза и икономика, колко е мощна и как превъзхожда всички останали. Бизнесът му се намира в Пекин и има влияние в различни сфери на пазара в Китай. Силно се заинтригува от услугата, която представяме и разменихме контакти, защото той пожела да продължим разговорите и да намерим път за партньорство, при което да изградим публичен облачен клъстер в Китай.

След него срещу мен седна млад мъж от Китай, който се занимава с разработка на сайтове и игри. Той ми каза, че има желание да развие услугите си в Европа и САЩ. Търси партньор, който да му предостави хостинг услуги и сървъри, които да управлява. Беше впечатлен от решението, което представихме. Той не знаеше английски или поне така твърдеше в началото, но беше довел със себе си двама преводачи. Малко по-късно се оказа, че е завършил в Германия и английският му хич не е лош, но предпочиташе комуникацията да става чрез преводачите му. Разменихме контакти и се разбрахме разговорите да продължат по телефон и и-мейл, когато се върнем в България.

Малко по-късно срещу мен седна друг представител на ИТ бизнеса в Китай, който имаше нужда от облачни сървъри с висока надеждност, но ситуирани в Китай. Той обясни, че в момента разходите му за сървъри на годишна база са около 3 000 000 юана и би желал решение, с което да редуцира този разход. След направени изчисления се оказа, че при преместване на сървърите му на нашата облачна услуга, разходите му ще паднат под 2 000 000. Поиска да тества услугата и след положителни тестове да ни помогне за изграждането на клъстер и преместване на сървърите му.

Край на изложението, официална вечеря и финален анализ

В останалите дни срещите продължиха. Запознахме се с уеб дизайнери от Непал, които бяха впечатлени от продукта, който показахме и поискаха да тестват. Запознахме се с посланика на Зимбабве в Китай и още няколко човека от правителството. Разговорите с тях бяха доста интересни за мен. Присъствахме на официалната вечеря, на която се позабавлявахме с останалите фирми от изложението. Вечерята беше на открито.

На изложението присъстваха фирми от всички континенти. Присъстваха и фирми като Huawei, чийто щандове изглеждаха невероятно с огромни видео стени по 20+ метра.

Постигнахме това, за което бяхме отишли – представихме новите управляеми SSD облачни сървъри, създадохме контакти с редица фирми, с които ще се опитаме да станем партньори и установихме, че пазарът в Китай е следващото място, на което ще се опитаме да създадем собствен облачен клъстер, чрез който новата услуга да стане достъпна за още 1 300 000 000 потенциални клиенти.

Най-доброто предстои.

Борислав Тонев

Автор

Борислав е копирайтър с набито око за детайла и увлечение по информационните технологии, което датира от детството му. През годините, той е писал за огромно разнообразие от най-различни теми, но признава, че най-вълнуващото предизвикателство за него е да разбере как работи модерният онлайн свят и да предаде знанията си на читателите.