Изтичане и Подновяване на Хостинг Услуги

Изтичане и Подновяване на Хостинг Услуги

Закупуването на хостинг план наподобява сключването на договор между доставчик и клиент за ползването на дадена услуга за определен период от време. Това време може да бъде един месец, тримесечие, полугодие, цяла година или няколко такива. 

Тъй като процесът по подновяване на акаунта не винаги е моментален, добре е да се подсигурим като „удължим договора си“ отрано. По този начин ще избегнем ненужни прекъсвания на работата на уебсайта и съпътстващите хостинг услуги

Днес ще погледнем в детайли какви хостинг услуги можем да закупим с NS1 и как да се уверим, че всички те ще бъдат навременно подновявани.

Какво представляват хостинг услугите?

Започвайки своя първи онлайн проект, неизменно ще се сблъскате с много нова терминология. Дори самият уеб хостинг е нещо, което не всички клиенти разбират. 

Най-простичко погледнато, уеб хостингът включва сървърното пространство и всички съпътстващи услуги, които са свързани с изграждането и поддръжката на собствен уебсайт. Независимо дали става въпрос за вашите файлове, бази данни, имейли или сайт билдъри – хостинг доставчикът ви предоставя всички системни ресурси и допълнителни инструменти за постоянно и качествено функциониране на онлайн проекта. 

А какво можем да кажем за домейните?

Макар практически да са съпътстваща услуга като гореспоменатите, домейн имената нерядко могат да бъдат отделни от уеб хостинга. Не всеки хост е акредитиран като регистрар и може да регистрира домейни за своите клиенти. А и не всеки потребител иска да държи домейните си на едно място с хостинга. 

Едно нещо, което уеб хостинг услугите НЕ включват е работа по самата разработка на онлайн проекта. Изграждането и оптимизирането на сайта е изцяло в ръцете на клиента, макар че някои хостове могат да предлагат техническа помощ и с такива въпроси. 

Какво се случва, когато хостинг услугата ми изтече?

Ако по някакъв начин сте оставили своя хостинг план да изтече, всичките асоциирани услуги ще спрат своята работа. Това със сигурност е нещо, което искаме да избегнем – всяка секунда, в която сайта ви не е онлайн означава загубени посетители, много от които и потенциални клиенти. Не само това, но честите прекъсвания могат сериозно да навредят на репутацията на бранда ви – та кой ще вземе насериозно бизнес, който ту работи, ту не?

Изтичането на вашите хостинг услуги ще спре и достъпа ви до уебсайта и възможността да го редактирате или преместите. В случай, че имате бекъп на външна локация – може да го ползвате с друг хост или на същото място, но само след подновяване на акаунта.

Накратко казано – със сигурност не искате хостинг услугата ви да изтече…

Как да я подновим?

NS1 изпраща няколко напомнящи съобщения преди някоя клиентска услуга да изтече. Седем дена преди прекратяването на услугата имейлът съдържа и проформа фактура, за да може потребителят лесно да поднови всичко нужно. Освен това, в клиентския акаунт може лесно да видите списък на всичките си услуги, заедно с техния период на активност и опцията да бъде удължен.

Изтичане и Подновяване на Хостинг Услуги

Клиенти могат да заплатят услугите си чрез дебитна/кредитна карта, Epay, ЕasyPay, както и PayPal. Последният метод дава опция и за subscription payment, за да може автоматично да подновявате хостинга си и никога да не пропуснете плащане.

Дори все пак по някаква причина клиентът да не успее да плати навреме, NS1 запазва пълния му достъп до акаунта за още 7 дни. След изтичането на този период, акаунта се „заключва“ до получаване на плащане. Ако са минали повече от 14 дни след изтичане на акаунта – клиентът рискува да загуби цялата информация на него. 

Какво се случва, когато домейнът ми изтече?

Правилата за изтичане и подновяване на домейн са малко по-различни и варират според това какво окончание сме избрали (дали е .com, .eu, .de, или някое от новите gTLD-та). За целта на този гайд, ще разгледаме общия случай с най-използвания вид домейни – .COM.

Както и при хостинга, преди изтичането на домейна ще получите няколо нотификации, за да може да бъде подновен навреме. Но какво ще се случи ако все пак пропуснем?

Изтичане и Подновяване на Хостинг Услуги
  • Имаме около 30 дена да подновим домейна на старата му цена, т.нар. гратисен период
  • След това домейнът навлиза в наказателен период (redemption phase). Подновяването му става само след наказателна такса към ICANN. Все още се водите де факто собственик над името. Периодът трае около 45 дена.
  • След като наказателния период изтече, домейнът навлиза във фаза, в която се изтриват данните на собственика и вече не може да бъде подновен. Единствено компанията-регистрар на домейна решава колко дълъг ще е този период и дали/кога въпросното име ще бъде отново свободно за регистрация.
  • Ако регистрарът реши да пусне отново домейна на пазара – може да заплатите съответната сума за регистрирането му.

Тъй като цикълът на живота на всеки домейн зависи от много обстоятелства, NS1 винаги съветва да подновявате своите домейн имена своевременно, за да избегнете прекъсване на услугата.

Как да го подновим?

Ако домейнът ви е регистриран с NS1, може да го подновите директно от своя клиентски акаунт, меню Домейни. Това може да сторите с дебитна/кредитна карта, PayPal, EPay или EasyPay. 

Изтичане и Подновяване на Хостинг Услуги

Алтернативно, може да се свържете с някой от нашите оператори и те ще се погрижат да ви помогнат с лесен линк за бърз достъп към плащането. 

Какво се случва, когато SSL сертификатът ми изтече?

SSL сертификатът е допълнителна екстра, която става все по-важна за днешните уебсайтове, независимо дали осъществяват търговски операции или не. Ако нямаме подобе сертификат (или вече е изтекъл), сайтът ни ще показва предупреждение за несигурна страница – нещо, което ще отблъсне не само потенциалните ни посетители, но и за автоматичните роботи на търсачките (crawlers).

Изтичане и Подновяване на Хостинг Услуги

Как да го подновим?

Има различни видове SSL сертификати, които може да използвате за вашия сайт.

Ако сте избрали безплатната SSL опция, която партньорите ни от Let’s Encrypt предлагат, подновяването на сертификата може лесно да се осъществи през клиентския акаунт, меню Услуги -> Подновяване на услуга. Същата е и процедурата ако сте си закупили някоя от платените ни SSL опции на GeoTrust и Symantec.

Изтичане и Подновяване на Хостинг Услуги

Имайте предвид, че ако хостинг акаунтът ви е неактивен, това ще доведе до неактивност и на SSL услугата. 

Заключение

Независимо от характера на нашия онлайн проект, трябва да се грижим за бързата му и непрекъсната работа. Част от тези отговорности включват подновяване на различни услуги – хостинг, домейни, SSL сертификати. 

Не забравяйте да хвърляте по едно око на датата на изтичане на дадена услуга и се погрижете за навременното ѝ заплащане. Включените операции по подновяване могат в някои случаи да отнемат известно време, затова е силно препоръчително това да става поне две седмици преди крайния им срок. 

FAQ

Q:Как мога да заплатя услугите си към NS1?

A: NS1 дава няколко различни възможности за заплащане на хостинг услугите към нас. Освен стандартните опции в индустрията като дебитна/кредитна карта и PayPal, нашите клиенти могат да се възползват от обслужване във всеки офис нa Epay или EasyPay. Алтернативно, приемаме и заплащане по банков път.

Q: Как се подновяват .eu домейни?

А: Домейните с окончание .EU са свободни за регистрация от всеки клиент, но подновяването им е малко специфично. Съгласно правилата на EURID, .EU домейните нямат гратисен период, в който да могат да бъдат платени и подновени без заплащането на наказателна такса. Всеки .EU домейн, който не е подновен преди датата на изтичането му, ще влезне в наказателен период веднага. За изваждането му от наказателен период ще се дължи такса в размер на 150.00 лв с ДДС.

Q: Как да взема линк за плащане от операторите на NS1?

A: Всеки клиент може да се свърже с операторите на NS1 по телефон, чат или имейл и да помоли за бърз линк за плащане на хостинг услугите си. Може да се възползвате и от единичен линк за плащане на няколко услуги, с което ще спестите време и ненужни банкови такси.

Напишете коментар

Задължително поле*