Хостинг – какво да избера?

хостинг

Хостинг услугите се превърнаха в неизменна част от живота на хората и бизнеса. Развитието на интернет доведе до бум в развитието на хостинг бизнеса. Днес трудно могат да бъдат намерени сериозни фирми, които да нямат собствен уеб сайт. В България хостинг пазара все още се развива и съществуват немалко фирми, които все още нямат присъствия в интернет пространството. Аз съм убеден, че това ще се промени съвсем скоро. За да имате видим уеб сайт, който интернет потребителите да могат да достъпват 24 часа в денонощието, е нужен надежден хостинг. Думата хостинг идва от английската дума „host„, която означава домакин или с две думи хостинга е услуга, която предоставя място за уеб сайтовете, за да работят.

 

Тъй като пазаруването онлайн се разви изключително и хората предпочитат да пазаруват от телефоните си вместо да губят време в пътуване до магазина и обратно, нуждата от хостинг за фирмите се превърна в нещо като нуждата от електричество и вода. Ако нямате уеб сайт, вие губите възможността да комуникирате с много потенциални клиенти за вашата услуга. С това разбира се губите и продажби. Затова имате нужда от хостинг – за да имате уеб сайт, чрез който да продавате 🙂

 

В тази статия искам да обясня за възможностите, които имате на хостинг пазара. Някои от възможностите са добри, а други не чак толкова. Затова е важно да сте наясно какво искате да постигнете с вашия уеб сайт и колко важен е той за вас. От това зависи какво хостинг решение ще бъде най-ефективно и работещо за вашите нужди. Избора на грешно хостинг решение ще доведе до сериозни трудности в управлението на сайта ви и вашия бизнес онлайн.

Виж още

Сървър или споделен хостинг

В момента има над 330 000 000 регистрирани домейни в цял свят. Зад голяма част от тях стоят уеб сайтове. Почти 40% от домейните са с разширение .com. Към август 2017 година броят на уеб сайтовете е над 1 милиард и 200 милиона. По-голямата част от тях се хостват на сървъри за споделен хостинг. Всеки важен уеб сайт обаче разполага със собствен сървър. Защо? Защо важните сайтове не използват споделен хостинг? Защо собственият сървър е по-добро решение? Какво повече дава собственият сървър? Заслужава ли си да плащаме повече за собствен сървър, ако сайтът ни не е популарен с хиляди посещения всеки ден?

 

Това са част от въпросите, които изникват в нашето съзнание, когато се замислим дали да изберем сървър или споделен хостинг за нашия уеб сайт. За да си отговорим бързо е достатъчно да си отговорим на въпроса „Моят уеб сайт важен ли е?„. Ако отговорът е „Да„, тогава използването на отделен сървър за хостинг нуждите на сайта е единствената опция.

 

В следващите редове ще се опитам да обясня в детайли какви са предимствата при използването на отделен сървър и какви ползи ще донесе за вашия бизнес в дългосрочен план. След като се запознаете с тях ще можете сами да си отговорите на въпроса дали вашият уеб сайт заслужава собствен сървър.

 

Виж още

Хостинг в България

хостинг България

Това, което ме накара да започна тази статия е честото срещане на съвети от българи към други българи „защо използвате хостинг в България, а не си купите от чужбина“. Провокира ме, че много хора подценяват качеството на хостинг услугите в България. Въпреки че сме малка държава с малко на брой хостинг компании, смея да заявя, че нивото на качество на хостинг услугите в България никак не е за подценяване. Мисля, че човек може да остане доволен като се довери на българска хостинг компания. Освен, че ще е доволен ще получи и допълнителни плюсове от използването на хостинг в България, за които ще напиша след малко. Първо искам да обясня, че качеството на хостинг услугата е комплексно и не може да се определи от една единствена величина. За мен то е функция от надеждността на услугата, бързината на сървърите, нивото на техническа поддръжка, отношението към клиента, използваните технологии за предоставянето на услугата и не на последно място качеството се определя от клиента. Ако той твърди, че не е доволен, това означава, че хостинг компанията има за какво да се замисли и върху какво да поработи. Клиентът определя дали услугата е качествена или не. Всичко друго е самореклама и изтъкване.

Виж още